EKOnomiczne TECHnologie

logo

width=

width=

Dwa lokale obok siebie. Jeden pełny, drugi pusty. Dlaczego tak się dzieje?

Projekt, który bierze pod uwagę strukturę i zachodzące w niej procesy, specyfikę funkcjonowania zmysłów, zaspokaja potrzeby oraz eliminuje „stresory”, jednocześnie ciesząc oko, jest podstawą dobrze spełnianej funkcji.

Zanim wydasz pieniądze na realizację projektu lub pomysłu, zamów ich analizę z perspektywy teorii i badań naukowych. Teorie i badania podstawą projektu o wysokim stopnu dobrze spełnianej funkcji. Porady jak obniżyć koszty realizacji lub nie wiele większym kosztem znacznie podnieść jakość.

Satysfakcja klientów jest związana z zaspokajaniem potrzeb oraz doświadczaniem pozytywnych emocji. Ciekawość, pobudzenie, rozluźnienie, poczucie bezpieczeństwa, zadbania, kontroli i możliwość wyboru, to niektóre potrzeby i uczucia mające wpływ na wybór lokalu.

Doświadczamy siebie w czterech strefach: INTYMNEJ, OSOBISTEJ, SPOŁECZNEJ i PUBLICZNEJ. Materaialne odzwierciedlenie tych 4 stref w przestrzeni jest podstawą projektu, w którym czujemy się swobodnie i komfortowo. Niestety wielu projektantów nie zna tej teorii i nie stosuje jej założeń.

Czy poszczególne elementy lokalu, np: wejście, bar, siedziska, parkiet, spełniają właściwie swoją funkcję przyczyniając się do wciągania, zatrzymywania w lokalu, zwiększonej satysfakcji i zaspakajania potrzeb klientów? To podejście kładzie nacisk na wzejemną relację tych elementów jak i na wewnętrzny projekt każdego z osobna.

Teoria ekstensji zakłada, że między człowiekiem a przestrzenią istnieje pewna ciągłość, np: ubranie powinno być tak dobrane aby czuć się w nim jak „we własnej skórze”. Podobnie jest z innymi elementami w przestrzeni, które są w dalszej odległości od nas. Też powinny być skrojone na miarę. Teoria ekstensji dobrze uzupełnia się z teorią proksemiki, która zwraca uwagę jakie aspekty trzeba wziąć pod uwagę aby skroić przestrzeń na miarę.

Jak wydobywać estetyczny potencjał zawarty w przestrzeni? Jak rozkładać akcenty i ciężar? Jak posługiwać się kontarastem i budować spójną stylistykę? Jak łączyć materiały, kolory, faktury, aby czynić przestrzeń ciekawą, przyjemną i wyjątkową?

width=

Wizualizacje pomysłów i projektów. Wizualizcje podstawą do badań.

Wizualizacje przyspieszają decyzje, oszczędzają czas klientów, minimalizują dylematy, dają poczucie satysfakcji z efektu końcowego. Mogą też być podstawą do przeprowadzenia badań, preferencji wyboru projektu przez użytkowników.

Właściwe rozmieszczenie elementów w przestrzeni. Jak optymalnie rozmieścić bar, parkiet, miejsca dla klientów, szatnię, WC, względem siebie oraz wejścia aby intensyfikować przyjemne doznania?

Po przekroczeniu drzwi w ciągu 10-15 sekund klient podejmuje decyzję o pozostaniu lub wyjściu. Jak zaprojektować lokal, który wciąga i zwiększa szansę, że po przekroczeniu drzwi klient zostanie?

Jak zaprojektować dyskotekę aby wdłużyć efektywny czas pracy lokalu? Jak sprawić aby szybciej został osiągnięty „punkt krytyczny”, po którym klienci zostają w lokalu, zamiast opuszczać go BO JEST PUSTO?

Jak projektować przegrody między siedziskami, które budują poczucie prywatności i intymności? Cechy dobrej przegrody: dzieli, łączy, podnosi estetykę oraz dodatkowa funkcjonalność.

Jak rozmieszczać i dobierać oświetlenie aby budować wyjątkowy nastrój i estetykę? Niestety większość lokali nie wykorzystuje potencjału, który niesie w sobie dobra aranżacja oświetlenia.

Jak zaprojektować elewację oraz wejście aby lokal wyróżniał się z otoczenia, przyciągał uwagę klientów, wzbudzał ciekawość i intensyfikował uczucie zaproszenia?

Jak zwiększyć liczbę miejsc siedzących na tej samej powierzchni? Projektowanie moblinych loży (po niewielkiej zmianie otrzymujemy miejsce dla kilku par). Jak dobierać i rozmieszczać stoły, krzesła, fotele, hokery, względem siebie aby intensyfikować uczucie zadowolenia?

Określenie miejsc najatrakcyjniejszych (wybieranych w pierwszej kolejności) oraz mniej atrakcyjnych, celem wprowadzenia zamian ich uatrakcyjnienia. Wprowadzanie rozwiązań, które wyrównują poziom jakości zajmowanego miejsca i neutralizują dyskomfort siedzenia przy gorszym stoliku.

Jak zaprojektować lokal aby niewielkim kosztem i nakładem pracy móc zmienć wygląd, wprowadzając czynnik nowości i świeżości? Zamiast iść do nowego klubu, można odwiedzić stary „odświeżony”. Okresowy lifting lokalu to ważny aspek i warto go uwzględnić w projekcie.

width=

Audyt to analiza czynników wpływających na preferencje wyborów klientów.

Dlaczego warto wziąć lokal pod lupę? Ponieważ o skorzystaniu z lokalu decydują dziesiątki czynników. Poddane syntezie w umyśle klienta, to one wpływają na wynik decyzji „na TAK” lub „na NIE”. Zadanie audytu to analiza tych czyników i określenie dyrektyw w obszarach źle bądz słabo zagospodarowanych, celem zwiększenia prawdopodobieństwa decyzji „na TAK”.

Moje zadanie to wskazanie błędów, oraz niewykorzystanego potencjału, propozycje i sugestie rozwiązań które, przyciągają więcej klientów, czynią lokal wydajniejszym, co wpływa na wielkość obrotów.

Każdy błąd i sugestia jego rozwiązania, uzasadniona jest w odniesieniu do teorii i badań naukowych, wiedzy z zakresu designu, zaspokajania potrzeb psychologicznych lub ekonomii lokalu.

Etapy wdrażania przedstawione od prac najpilniejszych i najtańszych do wymagających większych nakładów finansowych, w myśl zasady; małe zmiany zaczną procentować, będzie nadwyżka na bardziej kosztowne.

Proszę zapytać zatrudnionego projektanta o teorię proksemiki. Niestety większość projektantów nie słyszało o niej i jej nie wykorzystuje. W tym kontekście trudno mówić o świadomym wpływie projektu na zachowania i niestety większość lokali w tej materii wykazuje podstawowe błędy. To kolejny powód, dla którego warto zamówić audyt.

Proksemika to nauka zajmująca się badaniem wzajemnego wpływu relacji przestrzennych między osobami oraz między osobami a otoczeniem materialnym na relacje psychologiczne, sposób komunikacji, itp. Zajmuje się też wpływem odwrotnym (wpływ sposobu budowania miast, mieszkań, osiedli, parków, itp. na zachowania).

width=

Błąd. Źle zaaranżowany stolik przy strefie wejścia.

Przestrzeń publiczna (strefa poruszania się) narusza komfort osób przy stoliku. Brakuje bariery oddzielającej te strefy. Ustawienie siedziska tyłem do wychodzących, generuje niepokój (brak ochrony od strony pleców).

width=

Błąd. Brak rekompensaty dyskomfortu zajmowania stolika na środku.

Stolik na środku jest mało atrakcyjny. Przyczyn jest kilka, np: inne osoby za plecami, mniejsza prywatność, większy ruch wokół stolika. Warto to zrekompensować większą atrakcyjnością, np: stołu i krzeseł.

width=

Błąd. Brak różnych stylistyk dla holu i strefy biesiadnej.

Strefa holu wlewa się stylistyką w strefę wypoczynkową. Daje to uczucie siedzenia w holu a siedzenie w holach, poczekalniach, korytarzach nie kojarzy się dobrze i nie sprzyja rozluźnieniu.

width=

Błąd. Brak soli o wymiarze luźnym i intymnym.

Sala w głębi (wymiar oficjalny) wlewa się stylistyką w drugą salę, która mogłaby mieć wymiara bardziej kameralny, luźny i intymny. W ten sposób lokal traci klientów, którzy szukają czegoś innego niż oficjalny obiad.

width=

Błąd. Standart sali to odpowiednik zwykłego pokoju.

Klienci przychodzą do lokalu również po inne odczucia estetyczne niż typowe, doświadczane na codzień. Tynk pomalowany na kolor to sposób wykańczania zwykłych pokoi. Aby przyciągnąć klientów warto zaoferować coś innego, ze smakiem.

width=

Błąd. Utrudniona komunikacja, marnotrastwo miejsca.

Tak dobrane i ustawiona kanapy utrudniają komunikację, co jest dyskomfortem i nie sprzyja bliskości. Dodatkowo zajmują więcej miejsca i są dobrym przykładem jego marnotrawienia.

width=

Błąd. Tworzenie korytarzy nie jest wskazane.

Wąskie długie pomieszczenia nie kojarzą się dobrze i trudniej się w nich zrelaksować. Przy wyborze lokalu na restaurację należy ich unikać lub starać się aranżować przestrzeń w kwadrat. Im więcej przytulnch kącików tym lepiej.

width=

Błąd. Ograniczenie przestrzeni wizualnej do minimum.

Takie ustawienie hokerów względem ściany nie sprzyja atrakcyjności miejsca. Nie służy ani rozluźnieniu ani pobudzeniu za to nawiązuje do kary tz. „do kąta”, która polego właśnie na ograniczeniu przestrzeni wizualnej do minimum i pozbawieniu kontroli wizualnej nad otoczeniem.

width=

Błąd. Kremowy kolor zabija strukturę lokalu.

  To właśnie umiejętne podkreślenie struktury i wytowrzenie kontrastów jest jednym z czyników decydujących o atrakcyjności lokalu. Taki design odpowiada skrajnie mniejszej liczbie populacji, co przekłada się na ilość klientów a dokładniej na ich utratę.

width=

Olej do cięcia i wiercenia r30
Smary z nanotechnologią
Olej do cięcia i wiercenia r30
Dodatek do obróbki skrawaniem R100
Smary z nanotechnologią
Dodatek do obróbki skrawaniem R100
strony www
materialy reklamowe
logo
Molekularny katalizotor do paliw silnikowych r2
Regeneratory
Molekularny katalizotor do paliw silnikowych r2
Renerator metaliczny do silników i przekładni R1
Regeneratory
Renerator metaliczny do silników i przekładni R1
Poznaj Penetrant r10 z nanotechnologią
Smary z nanotechnologią
Poznaj Penetrant r10 z nanotechnologią
Poznaj Smar r20 z nanotechnologią
Smary z nanotechnologią
Poznaj Smar r20 z nanotechnologią
cpm 2,2-15kw
Śrubowe do 30kW
cpm 2,2-15kw
opis technologii
opis technologii
testy i badania
testy i badania
Zmywacz R-50
Zmywacz   R-50
Zmywacz Eko R-60
Zmywacz Eko R-60
CPN 2,2 -15KW
Śrubowe do 30kW
CPN 2,2 -15KW
CPA 5,5-30KW
Śrubowe do 30kW
CPA 5,5-30KW
cpvr 7,5-30kw
Śrubowe do 30kW
cpvr 7,5-30kw
Wentylatory
Wentylacje
Urządzenie filtracyjne
Wentylacje
Odciągi
Wentylacje
Odciągi
odsysacze spalin
Wentylacje
Bezpośredni z inwerterem
Śrubowe powyżej 30kW
Bezpośredni z inwerterem
Napęd bezporśredni 30-90kW
Śrubowe powyżej 30kW
Napęd bezporśredni 30-90kW
Napęd pasowy 30-75KW
Śrubowe powyżej 30kW
Napęd pasowy 30-75KW
Aerozole ss
Sprężarki ss
Wentylacje ss
Poznaj Zmywacz R-11
Zmywacze
Poznaj Zmywacz R-11
Serwis instalacji i sprężarek
Serwis instalacji i sprężarek
Business Media
Business Media